Sri Lanka highlights – part 1

It’s a while ago but most of my Instagram and Snapchat followers know, I made an amazing trip last September 2017. We did Sri Lanka in two weeks and Maldives in 6 days. This is part one of the Sri Lanka trip.

Het is al een tijd geleden, maar de meesten van mijn Instagram en Snapchat volgers weten wel dat ik een geweldige reis heb gemaakt in september 2017. We reisden twee weken door Sri Lanka en gingen daarna 6 dagen naar de Malediven. Dit is deel een van de Sri Lanka reis.

We started our journey in Sigirya, where we wanted to climb the famous Lion Rock. After a relaxing first day with a massage we arrived at the rock at 05.05 PM. The gate was closed. Well that didn’t started very well, until our tuktuk driver told us about another rock, Pidurangala Rock. He brought us there and we climbed to the top of the rock. It was a bit heavy but from there we had an amazing view on the Lion Rock. On top of that we also saw a beautiful sunset.

We begonnen ons avontuur in Sigiriya, waar we de beroemde Leeuwenrots wilde beklimmen. Na een relaxte eerste dag met een massage kwamen we om 17.05 uur aan bij de rots. Het hek was gesloten. Nou dat begon niet al te goed, totdat onze tuktuk chauffeur vertelde over een andere rots in de buurt, Pidurangala Rock. Hij bracht ons er naar toe en wij klommen naar de top van de rots. Het was best zwaar, maar vanaf daar hadden we een fantastisch uitzicht op de Leeuwenrots. Daar bovenop kregen we ook nog een prachtige zonsondergang te zien.

Polanaruwwa was the second place where we stayed. It was so hot there but we were lucky our homestay had a nice pool. We went to this place to visit the old city with all of its ancient buildings. We spend all morning and part of the afternoon to bicycle from temple to temple together with our guide.

Polanaruwwa was de tweede plaats waar we verbleven. Het was er heel erg warm, maar gelukkig hadden we een homestay met een fijn zwembad. We gingen naar deze Koningsstad om een bezoek te brengen aan de oude gebouwen en tempels die deze plaats rijk is. Samen met onze gids zijn we de hele ochtend en het begin van de middag fietsend van tempel naar tempel gegaan.

The third place that we visited on our journey was Kandy, which is located in the valley of two rocks. We stayed in a small homestay with a beautiful view on the rocks. In Kandy we went to the Royal Botanical Gardens and a spices garden where we learned a lot about how spiced grow. We also visited a Sri Lankan dance show and the food market.

De derde plaats die we bezochten op onze reis was Kandy, dat in een valei tussen twee bergen ligt. We verbleven hier in een kleine homestay met een prachtig uitzicht op de bergen. In Kandy gingen we naar de Koninklijke botanische tuin en een kruidentuin waar we veel leerden over hoe kruiden groeien. Ook bezochten we een Sri Lankaanse dansshow en de markt.

Kandy is also the place where we started one of world’s most beautiful train rides through the mountains. The surroundings where breathtaking. The train brings you through the middle of the green nature with tea plants and rice fields to Nuwara Eliya, which is situated at 1900 meter above sea level.

Kandy was ook ons vertrekpunt van waaruit we een van s’werelds meest fantastische treinreizen door de bergen maakten. De omgeving was echt adembenemend. De trein brengt je midden door de groene natuur met theeplantages en rijstvelden naar Nuwara Eliya, wat 1900 meter boven zeeniveau ligt.

Nuwara Eliya is also called ‘little England’, because it was build by the British during the  British colonial period in the 19th century. This Tea Country town sits at the highest point of Sri Lanka and is one of the most famous places in the island’s hills. Everything here make you feel like you are in England; the train station (that was build by the British for transporting the tea), the Victorian style of the houses and hotels, the names of the tea factories and the rainy and cold weather. Despite of the bad weather we had a great time. We visited tea plants and a tea factory where we learned everything about black tea. We went to some amazing viewpoints and also hiked to the Ramboda Falls.

Nuware Eliya wordt ook wel ‘Klein Engeland’ genoemd, omdat het gebouwd is door de Britten tijdens de brits koloniale periode in de 19de eeuw. Dit theefabrieken stadje bevindt zich aan de voet van Sri Lanka’s hoogste punt en is een van de mooiste plekken in de bergen van het eiland. Alles hier geef je het gevoel dat je in Engeland bent; het treinstation (dat gebouwd is door de britten voor het transporteren van thee), de Victoriaanse huizen en hotels, de namen van de theefabrieken en het regenachtige en koude weer. Ondanks het slechte weer, hebben we het erg leuk gehad. We bezochten de theeplantages en een theefabriek waar we alles leerden over zwarte thee. We gingen naar een aantal prachtige viewpoints en we klommen naar de Ramboda watervallen.

This was our first week in Sri Lanka. In the following post, I will share our second week.

Dit was onze eerste week in Sri Lanka. In de volgende post deel ik onze tweede week.