Ibiza week 2

Ibiza week 2Our second week in Ibiza  started with a visit to the old center of Ibiza town. As it was a little cloudy, this was the right time to do it. We started on top of the hill where there was a beautiful view of the coastline and Ibiza town. From up there you can stroll down the winding streets and alleys of D’Alt Vila (the historical center). D’Alt Vila is beautiful and really gives you a sort of magical feeling that you imagine you are in another place. You see the laundry hanging outside the windows, gorgeous flowers growing on the walls and small shops with all kind of things.

Onze tweede week in Ibiza zijn we gestart met een bezoekje aan het oude centrum van Ibiza. Aangezien het bewolkt was, was dit de juiste dag voor dit uitstapje. We begonnen boven op de berg waar je een prachtig uitzicht hebt over de kustlijn en Ibiza stad. Vanaf daar kan je naar beneden wandelen, door de slingerende straatjes en steegjes van D’Alt Vila (het historische centrum). D’Alt Vila is erg mooi en geeft je een soort van magisch gevoel alsof je op een andere plek bent. De was die buiten uit het raam hangt, prachtige bloemen die tegen de muren groeien en al de kleine winkeltjes met allerlei spullen.

View from D'Alt Vila

D'alt Vila1

D'Alt Villa

We had lunch @ Croissant Show, a cute place in the middle of Ibiza town. You see all sorts of people on the terrace and besides all sorts of croissants they serve other delicious things and fresh juices and smoothies.

We hebben geluncht bij Croissant Show, een schattig zaakje in het midden van Ibiza stad. Je ziet hier allerlei soorten mensen op het terras en naast de verschillende soorten croissants, serveren ze ook tal van andere heerlijke dingen en versje sapjes en smoothies.

Croissant Show

Off course I could not resist to shop in this shopping paradise! There is a big diversity in shops, from the big labels like Zara to the small vintage shops and boutiques with the typical white Ibiza dresses.  These are the things I bought in Ibiza town.

Natuurlijk kon ik het niet laten om the winkelen in dit shopping paradijs! Er is een grote variëteit aan winkels, van de grote merken als Zara tot de kleine vintage winkeltjes en boetiekjes met de typische witte Ibiza jurkjes. Dit zijn de dingen die ik in Ibiza stad heb gekocht.

Hammamdoek

A true trend in Ibiza is this cotton beach towel or hammam towel. It is made of 100% cotton and available in all sorts of colors. You can also use the beach towel wrapped around your body . I chose this pink/white/blue one, because it really reminds me of Ibiza.

Een echte trend op Ibiza is dit katoenen badlaken, ook wel hammamdoek genoemd. Het is gemaakt van 100% katoen en verkrijgbaar in allerlei kleuren. Je kan het badlaken ook gebruiken om als pareo om te slaan. Ik heb gekozen voor dit roze/wit/blauwe exemplaar omdat het me echt aan Ibiza doet denken.

leopardyellow bagWhen I saw this cute bag I could not resist  buying it. I just love the animal print in combination with the bright yellow leather.

Toen ik dit schattige tasje zag kon ik het niet laten om hem te kopen. Ik ben gewoon gek op de dierenprint in combinatie met het fel gele leer.

Pink ringA ring made of bronze with a stone of pink quartz, I bought it at a little hippy market in the harbor from an old woman who had a little stall there with jewels.

Een ring die gemaakt is van brons met een steen van roze quartz. De ring kocht ik van een oude vrouw die met een juwelen standje op  een klein hippiemarktje in de haven stond.

Pacha shopFleur and I had to enter the Pacha shop and I almost bought a T-shirt but when I saw this gold plated necklace with the Pacha cherries, I knew I wanted that. And when we went to the cashier, sweet as she is , Fleur decided that she wanted to give it to me as a present, so sweet!!!

Fleur en ik moesten gewoon even de Pacha winkel in en ik stond al met een T-shirt in miijn handen tot ik dit goudkleurige kettinkje met de Pacha kersen zag. Die moest ik hebben! En toen we naar de kassa liepen, was Fleur zo lief dat ze besloot mij dit kado te geven, zo’n schat!!!

IMG_4048An ice-cream before we took a taxi back to the hotel.

Een ijsje voordat we de taxi terug naar het hotel namen.

Ushuaia

Hardwell@Ushuaia

IMG_4125On Tuesday it was time for the opening party of the number one DJ of the world, Hardwell, in the Uhsuaia Hotel. Ushuaia is a beautiful hotel at the beach of Playa d’en Bossa with a big pool in the garden and a huge stage. The parties here are always outside around the pool, it really gives you that Ibiza party feeling.  First some pictures of this big open air club empty and then after the great party of Hardwell. On the last photo you see me with Spike and Bas from the Dutch band Di-Rect.

Op dinsdag was het tijd voor het openingsfeest van de nummer 1 DJ van de wereld, Hardwell, in het Ushuaia hotel. Ushuaia is een erg mooi hotel aan het strand van Playa d’en Bossa met een groot zwembad in de tuin en een mega groot podium. De feesten hier worden altijd buiten rondom het zwembad gehouden, waardoor je echt dat Ibizagevoel krijgt. Eerst een aantal foto’s van deze grote openlucht club leeg en daarna foto’s van het geweldige feestje van Hardwell. Op de laatste foto sta ik met Spike en Bas van de Nederlandse band Di-Rect.

selfies in the sunSome sunny selfies ☺

poolviewOn Wednesday we chilled at the pool and in the evening we went to Pacha  for Steve Aioki’s Play House.

Op woensdag hebben we lekker bij het zwembad gechild en s’avonds zijn we naar Pacha gegaan naar Steve Aioki’s Play House.

Us@Ushuaia_Armin van Buuren

IMG_3641Thursday we went to Ushuaia again. This time for the opening party of Armin van Buuren. For a change I left my heels at the hotel and put on my sneakers. Again we had a great night in the open air club.

Donderdag zijn we weer naar Ushuaia gegaan. Deze keer voor het openingsfeest van Armin van Buuren. Voor de verandering heb ik mijn hakken in het hotel achtergelaten en ben ik op sneakers naar gegaan. Wederom was dit een geweldige avond in deze openlucht club.

IMG_4131On Friday we went to Salinas beach, where we met my colleague Marc and his girlfriend Martine.  The four of us took the car and drove to Cala Moli, an idealistic small pebbly beach. The water is beautifully clear and the beach was almost empty so it was like we had our own private beach.

Op vrijdag gingen we naar Salinas strand, waar we hadden afgesproken met mijn collega Marc en zijn vriendin Martine. Met z’n vieren zijn we met de auto naar Cala Moli gereden, een idyllisch klein kiezelstrand.  Het water is prachtig helder en het strand was bijna leeg dus het was net alsof we ons eigen privé strandje hadden.

P1030203We really wanted to see a nice sunset and therefore we went to Cala Comte where we had an amazing view on the sun that drowned in the ocean.

We wilden graag een mooie zonsondergang zien en daarom zijn we naar Cala Comte gegaan waar we een geweldig uitzicht hadden op de zon die in de oceaan zonk.

Bambuddha

After a nice shower, a change clothes and a pizza as dinner we met again and went to Bambuddha for some cocktails. Bambuddha is a hidden restaurant where Buddha meets hippy, what really gives a great atmosphere.

Na een lekkere douche, schone kleding en een pizza als avondeten, spraken we weer af en zijn we naar Bambuddha gegaan voor cocktails. Bambuddha is een verborgen restaurant waar Buddha meets hippie, was echt voor een mooi sfeertje zorgt.

Club PrivilegeLater that night we went to Club Privilege, the biggest club in the world, that can house 12.000 party people in it.  On Friday it is Supermartxé, which means a lot of entertainment on stage.

Later op de avond zijn we naar Club Privilege gegaan, de grootste club ter wereld, die maar liefst plaats biedt aan 12.000 mensen. Op vrijdag is het Supermartxé, wat garant staat voor veel entertainment op het podium.

IMG_3714SpaceSaturday was the last night to go out so we decided to go to Space, which was only a 5 minute walk from our hotel. This night it was Kehakuma & Elroy. The funniest were all the dancers who were dressed up as 70’s and 80’s stars. They walked on stilts through the crowed and danced.

Zaterdag was onze laatste stapavond en toen besloten we naar Space te gaan, wat op slechts 5 minuten lopen lag van ons hotel. Deze avond was het Kehakuma & Elroy. Het leukste waren de dansers die verkleed waren als 70’s en 80’s artiesten. Ze liepen op stelten tussen het publiek en dansten erop los.

Us@the beach

nassau beachclubSunday was our last day at this great island so of course we spent this last day at the beach. Just chilling on the luxury beds of Nassau Beachclub, our favorite beachclub and very close to our hotel. They make  smoothies any way you like and they serve good food on a nice table next to your beach bed.

Zondag was alweer de allerlaatste dag op dit geweldige eiland dus die hebben we uiteraard doorgebracht op het strand. Heerlijk relaxen op de luxe strandbedjes van Nassau Beachclub, onze favoriete strandtent en erg dicht bij ons hotel. Ze maken smoothies precies zoals jij wilt en ze serveren erg lekker en goed eten op een met wit linnen gedekt tafeltje naast je strandbedje.

IMG_4011After dinner we took a taxi to the airport to fly back home. Bye bye Ibiza, see you soon!!!

Na het eten namen we de taxi naar het vliegveld om terug naar huis te vliegen. Bye bye Ibiza, tot snel!!!

Did you like my Ibiza posts?